Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
February 26, 2009
Image Size
1.0 MB
Resolution
1000×795
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,129 (1 today)
Favourites
81 (who?)
Comments
44
Downloads
69
×
sup Rorschach? by quidditchmom sup Rorschach? by quidditchmom
How you doin? Yeah? Hows being a total fucking psycho working out for you? Yeah, thats good. Listen, you see your mother, tell her she owes me money.



I know, it could be darker. I started the sketch of Rorschach a few weekends ago when we went to see the Coraline exhibit at the Museum of Cartoon Art. They also had a Watchmen exhibit. I thought Id finish him in and add some psychotic ramblings of everyone's favorite vigilante. The hardest part was changing my handwriting. I have the most feminine, loopy ridiculous handwriting. Meh. Cant wait to see the movie.
Also, on another note, a boombox is not a toy.

pencils and moleskine. holla.

Alan Moore. Dave Gibbons.
Add a Comment:
 
:iconcarrotgurl:
carrotgurl Featured By Owner Aug 31, 2009
I love everything about this! You did a really great job! Especially on the handwriting, it really looks like how I'd imagine it to be, and I know how hard it is to change your handwriting! Very nicely done :]
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Sep 3, 2009
Thank you so much! It's not the usual type of thing I do, so Im glad you like it!
Reply
:iconhymms:
Hymms Featured By Owner May 11, 2009
Perfection.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner May 12, 2009
really? Wow, thanks!
Reply
:iconhymms:
Hymms Featured By Owner May 12, 2009
:)
Reply
:iconpunkerthanthou:
PunkerThanThou Featured By Owner Apr 5, 2009
I. LOVE. THIS.

Oh my GOD. I was waiting for someone to make a journal entry mimicking Rorschachs and you nailed it. I don't mind that it isn't darker, I like it this way, it's messy, quick, and scribbly. I highly doubt Rorschach is a neat freak, so this is lovely. The only thing that kind of bothered me was the blood at the top (simply because it's the only colorful thing in the composition and it doesn't look as realistic) but that's just me nitpicking. I LOVE THIS TO PIECES and I am done ranting now. Congrats! (:
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Apr 12, 2009
Wow thanks so much! I had to work really hard at the handwriting as mine is very feminine and soft. I wanted to make another colored part to counteract the blood but couldnt come up with anything, so I agree with you on that! Thanks for the kind words!
Reply
:iconsaffronpanther:
saffronpanther Featured By Owner Apr 2, 2009  Hobbyist General Artist
This is an impressive image complete with the motifs of the graphic novel and a style that closely represents the gritty writing of the kickass vigilante. This is well done.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Apr 3, 2009
Thank you! I had to concentrate to keep my handwriting that way, I kept lagging back into my pretty girl handwriting, so it was tough.
:)
Reply
:iconsaffronpanther:
saffronpanther Featured By Owner Apr 3, 2009  Hobbyist General Artist
But the effort ultimately pays off which is good. :)
Reply
:iconxxdaughterxwarxx:
xXdaughterxwarXx Featured By Owner Apr 1, 2009
Ah this is so freakin badass! Love it my friend
Love the user name too! HP FOR THE WORLD!
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Apr 1, 2009
lol aww thanks!!! That made my night :)
Reply
:iconxxdaughterxwarxx:
xXdaughterxwarXx Featured By Owner Apr 1, 2009
:D
Now I drew a Rorschach picture! I just gotta get to a scanner and post it now!
Ah I love him so freakin much! XDDDD
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Apr 1, 2009
send me a link!
Reply
:iconxxdaughterxwarxx:
xXdaughterxwarXx Featured By Owner Apr 2, 2009
I need to put it on still!
Sadly, I have no scanner :(
Reply
:iconbadgerlala:
BadgerLALA Featured By Owner Mar 24, 2009  Hobbyist Photographer
Wow, good job :)
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Mar 24, 2009
thanks. I :heart: your avatar.
Reply
:iconbadgerlala:
BadgerLALA Featured By Owner Mar 24, 2009  Hobbyist Photographer
Thank you :hug:
Reply
:iconscapegoat999:
Scapegoat999 Featured By Owner Mar 16, 2009
Wow. I love this. The handwriting is spot on, good sir.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Mar 17, 2009
thank you kindly :)
Reply
:iconsdblaine:
SDBlaine Featured By Owner Feb 27, 2009
Can't wait wait to see it.
Nicely done~
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
me tooooooo.
Thanks :)

sooooo you gonna post those t-shirt designs or what?
Reply
:iconsdblaine:
SDBlaine Featured By Owner Feb 28, 2009
Scanners out of commission atm and my camera charger has yet to be found, augh augh augh.

Maybe I'll do some lame-ass cell phone ones if I get desperate enough... X<
Reply
:icondemi-plum:
Demi-Plum Featured By Owner Feb 27, 2009  Hobbyist General Artist
cynical...
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
that he is
Reply
:icondemi-plum:
Demi-Plum Featured By Owner Feb 27, 2009  Hobbyist General Artist
haha well then i got the message!
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
lol yeah he's crazy.
Reply
:icondemi-plum:
Demi-Plum Featured By Owner Feb 27, 2009  Hobbyist General Artist
never heard of him but i'll take your word for it.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
He's from The Watchmen.
Reply
:icondemi-plum:
Demi-Plum Featured By Owner Feb 27, 2009  Hobbyist General Artist
never heard of sorry
Reply
:iconbeatingdeadheroes:
BeatingDeadHeroes Featured By Owner Feb 27, 2009
Hurm.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
:worry:
Reply
:iconbeatingdeadheroes:
BeatingDeadHeroes Featured By Owner Feb 27, 2009
RAAARRRL! may have seemed less disapproving? But Rorschach, going about hurming like he does.

*awkward handshake*
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
lol I thought maybe you did disapprove. I didnt want to get virtually handcuffed to a furnace.
Reply
:iconashesanddisarray:
ashesanddisarray Featured By Owner Feb 27, 2009  Hobbyist Writer
i love it....soooo much.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
:heart:
Reply
:iconsprinkling-of-color:
sprinkling-of-color Featured By Owner Feb 27, 2009
Dude, RORSCHACH. This handwriting is great for him. (I don't know if its your natural or you were trying, but the whole piece fits together well.)

March 6th is Watchmen!! :heart:
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
Thanks, it is definitely NOT my handwriting. I write like a freaking wood fairy! I had to kinda just make small, angry words, lol.
Reply
:iconsprinkling-of-color:
sprinkling-of-color Featured By Owner Feb 27, 2009
Lol, with swirls and o's on top of I's and stuff?

Yup yup, that sums up Rorschach. Small and angry.
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 27, 2009
yep. Like ridiculously feminine.
Reply
:iconsprinkling-of-color:
sprinkling-of-color Featured By Owner Mar 3, 2009
Sweet, sounds like mine ^w^
Reply
:iconminaxz:
MinaXz Featured By Owner Feb 26, 2009
hmm i like it.... boombox is not a toy? lol
Reply
:iconremus-halifax:
Remus-Halifax Featured By Owner Mar 17, 2009
Jeez, I'm trying to find that part but my eyes are so crappy. xD
Can I have a clue or something. *sob/giggle*

Nicely done, by the way. :3
Reply
:iconquidditchmom:
quidditchmom Featured By Owner Feb 26, 2009
im glad. And yes, you gotta know your limits with a boombox.
Reply
Add a Comment: